2024-01-26

Dia Mundial de l'Educació Ambiental

Un alumnat molt compromès amb el medi ambient

Com a commemoració del dia mundial de l'educació ambiental aquest 26 de gener, l'Institut de Cooperació Sindical ISCOD i UGT-PV han organitzat un acte conjuntament amb l'alumnat de l'IES El Saler, on s'imparteix el Cicle d'FP Educació i Control ambiental”. Per part d'ISCOD s'ha inaugurat una exposició itinerant amb els principals resultats del Projecte FP+ "Oportunitat per a la capacitació de professionals responsables amb el Desenvolupament Sostenible", subvencionat per la GVA, i alhora s'ha donat difusió dels recursos desenvolupats pel sinidcat a la campanya "Orienta Ocupació Verda", en el marc del Pacte per l'Ocupació de la ciutat de València.

A la presentació han acudit representants tant del sector públic com a privat: Salvador Colomer Gisbert, subdirector general d'ordenació i planificació de formació professional i ensenyaments professionals; Marisa Baena, Vicesecretaria General d'UGT-PV; Gema Alcanyís, responsable d'educació ambiental a l'empresa IMEDES; Viviana Chasco d'ATSECA (Associació de Tècnics Superiors d'Educació i Control Ambiental), així com el delegat d'educació d'UGT de la zona, Kilian Cuerda.

Les activitats vinculades al medi ambient han experimentat un notable creixement en els darrers anys, constituint una oportunitat per a la creació de nous llocs de treball verds i la transformació de les empreses per donar resposta a les demandes de productes i serveis més sostenibles. La dimensió social que té aquesta transformació ha portat a la revaloració del sector de l'educació ambiental, generant una varietat important de llocs de treball i nous nínxols d'ocupació en aquesta matèria.

Amb aquesta premissa, UGT-PV va llançar la campanya "Orienta ocupació verda", en el marc del Pacte per a l'Ocupació de la Ciutat de València del qual el sindicat forma part, els principis d'actuació dels quals inclouen el desenvolupament sostenible de la ciutat i la posada en marxa de programes específics per a la conservació del medi ambient, la protecció de lentorn i el foment de leconomia circular.

El principal objectiu d'aquesta campanya és dotar de recursos l'entorn educatiu per facilitar l'orientació al mercat laboral de la població jove, facilitant informació en matèria de noves oportunitats d'ocupació i qualificacions en el marc de l'ocupació sostenible. Els objectius específics són:

• Introduir al professorat les noves possibilitats d'ocupació verda en el context de crisi climàtica actual i l'aposta per la reconversió ecològica de l'economia.
• Proporcionar coneixements i capacitats per orientar l'alumnat sobre ocupació verda, les oportunitats actuals i els itineraris formatius.
• Donar a conèixer els recursos generats com a suport a la tasca d‟orientació dels centres.
• Mostrar experiències concretes a través de professionals dels diferents sectors.