2023-01-09

Finalitza el cicle de seminaris d'ocupació verda per a dones desocupades

Des de la UGT-PV s'ha dut a terme un cicle de seminaris sobre ocupació verda en col·laboració amb València Activa i en el marc del Pacte per l'Ocupació de València. El cicle estava dirigit a dones desocupades interessades en les possibilitats d'ocupació que ofereix la transició ecològica i la necessària adaptació del teixit productiu als reptes del canvi climàtic.

El cicle s'ha desenvolupat en tres tallers, en els quals des de la UGT-PV hem presentat els recursos que hem generat en el marc de la campanya “Orienta ocupació verda”, i s'han presentat experiències professionals en diferents sectors així com els itineraris formatius existents:

• En el primer taller es van treballar els sectors d'energia i mobilitat sostenible, i comptem amb l'experiència de l'empresa de bicimensajeros Encicle.
• En el segon taller es va posar sobre la taula el concepte d'economia circular i l'objectiu de residu zero, i ens va parlar del sector una companya de l'empresa pública Vaersa, i en la segona part treballem el sector de les emergències climàtiques amb una companya del servei d'emergències del 112.
• En l'últim taller explorem l'ocupació emergent en restauració i conservació de la naturalesa i les necessitats per a transformar el sector agropecuari cap a un model més sostenible.

Després de la bona valoració de les participants, es preveu tornar a llançar aquest cicle de seminaris durant l'any 2023.